|
Tablica interaktywna SMART Board ma interaktywną powierzchnię, za pomocą, której nauczyciele oraz uczniowie mogą przeszukiwać zasoby sieciowe, przedstawiać prezentacje naukowe czy też odbywać wirtualne podróże. Pomaga ona w motywowaniu uczniów oraz pozwala na niezwykle dynamiczne poszukiwanie odpowiedzi co powoduje, że nauka postrzegana jest jako doświadczenie. Dotykowy ekran sprawia, że obsługa tablicy interaktywnej jest intuicyjna, wystarczy tylko dotknąć powierzchni z wybranym elementem menu czy ikoną. Do robienia notatek wystarczy własny palec lub pióro.
Tablica interaktywna SMART Board zaspokaja wymagania związane zarówno z wizualnym jak i kinestetycznym wariantem procesu uczenia się. Uczniowie widzą duże, kolorowe i dynamiczne obrazy, a także mogą wchodzić w fizyczne interakcje z materiałem poprzez przesuwanie liter, liczb, słów i obrazów za pomocą swoich rąk. Uczniowie o specjalnych potrzebach mogą łatwo zobaczyć i odczytać informacje; mogą dotykać powierzchni tablicy, nawet jeśli nie mają dostatecznych umiejętności motorycznych, aby korzystać z myszy komputerowej. Właściwości tablicy SMART Board:
Oprogramowanie:
Dodatkowym atutem tablicy SMART Board jest bogata galeria, w której zawarte są przykładowe tła, obrazki, pliki dźwiękowe, filmy, gry i animacje. Zasoby edukacyjne podzielone są na poszczególne przedmioty, co ułatwia przeszukiwanie dostępnych zasobów. Do każdego z wyszczególnionych przedmiotów mamy dodatkowo podział na:
Nauczyciel biologii znajdzie tu zarówno schemat komórki zwierzęcej, etapy rozwoju fasoli, schemat szkieletu człowieka, krótki film przedstawiający pantofelka (Paramecium) jednego z orzęsków najczęściej omawianych na zajęciach z biologii lub zoologii, ale również animację pozwalająca przeprowadzić sekcję żaby, czy też przeprowadzić operację polegającą na prawidłowym ułożeniu organów wewnętrznych pacjenta.
Nauczyciel muzyki może wykorzystać podczas zajęć pięciolinie i nuty, pokazać instrumenty, a nawet zademonstrować jak grają.
Nauczyciel chemii ma możliwość budowania modeli związków chemicznych, symulacji doświadczeń, omawiania schematów aparatury chemicznej, pokazania za pomocą animacji różnych zjawisk czy też sprawdzania znajomości układu okresowego.
|
|